Az egész 9 éves koromban kezdődött, mikor édesapám megvette az első mezőgazdasági gépét, ami egy MTZ 552-es traktor volt. Ezután beszerzésre került egy Hesston bálázó és pótkocsi is. Már abban az évben egyedül vezettem és szállítottam vele a csutka bálákat a szántó földről a telepre. Ekkor szerettem bele a mezőgazdasági gépekbe.
Édesapám rengeteget dolgozott a Hesston bálázóval, ami egy igen korszerű gép volt a 90-es években.
Mikor tizenéves lettem szerettem volna én is bálázni, de a szálastakarmány bálázása rendkívül veszélyes. Ezért csak felnőtt korban, nagy tapasztalattal indulhattam bálázni.
Rengeteg rémhírt lehetett hallani, hogy mi történt bálázás közben. Legtöbbször a bálázó kigyulladásáról, ami teljesen leégett traktorral együtt, vagy éppen megtudták, fékezni a tüzet.
Már az első szezonom alkalmával folyamatosan bennem volt a félsz, hogy mi van, ha most adja meg magát egy csapágy, hiszen a tüzek nagy része a tönkrement csapágyak miatt alakul ki. Ezért időközönként ellenőriztem a csapágyak hőmérsékletét úgy, hogy kézzel megfogtam.
Bizony voltak olyan esetek mikor annyira felforrósodott, hogy képtelenség volt megfogni, mert az acél elszíneződött a hőtől. A következő szezon első napjaiban jött az ötlet, hogy mi lenne, ha volna egy olyan eszköz, ami folyamatosan tudná monitorozni a csapágyakat, ezzel elkerülve a bálázó tüzeket.
Ezek után elkészítettem egy kezdetleges prototípust, ami működött de, elég otromba volt és nem az elképzeléseim szerint nézett ki. Elkezdtem keresgélni a neten, kivel lehetne az ötletem profi módon megvalósítani. így jutottam el a Zane Systems KFT-hez, akinek a tulajdonosa Erdei Zoltán Volt kollegám. Együtt dolgoztunk az NI Hungary KFT-nél ahol én SMT gépkezelő voltam. Az iskola befejeztével, ahol műszaki számítástechnikai technikus végzettséget szereztem, dolgoztam pár évet az NI-nál, de a gyári munka nem nekem való.

Zoli és csapata Pár hónapon belül elkészítették azt a prototípust, ami szinte tökéletes lett. 2021-es szezonban teszteltem, ahol nagyon jól szerepelt, többek közt sikerült kimérni egy hibát. Gabona és siló kombájnon, bálázó gépen, sőt még nyerges vontató félpótkocsiján is volt tesztelve, aminek a kerék csapágyait mérte. Az egyik alkalommal a silózó kombájn jobb oldali ventilátor csapágyánál hatalmas rezgést és magas csapágy hőmérsékletet mértem. A gépkezelőnek szóltam a szokatlan mérési értékekről, amelyről ő már korábban tudott hisz 10 éve hajtja a gépet és ismeri minden porcikáját. Elmondása szerint a szezon elején hajolhatott meg a tengely és ezért mért a szenzor kiugró értékeket. Amelyet majd cserélni fognak.
Remélhetőleg még nagyon sok gépen előre tudjuk jelezni az e féle problémákat az ”Ötletemmel”.